Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

   

   

 У 1996 годзе на базе ўстановы адукацыі быў адкрыты дэфекталагічны пункт (далей - ПКПД). З 2002 у пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі працуе настаўнік-дэфектолаг Камінская Наталля Мікалаеўна, якая мае вышэйшую кваліфікацыйную катэгорыю.

 Асноўнай мэтай работы настаўніка-дэфектолага з'яўляецца аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцам, якія адчуваюць ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў засваенні вучэбнай праграмы, а таксама парушэнні гукавымаўлення.

 Дзейнасць пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі ажыццяўляецца па наступных напрамках:

-дыягнастычнае;
-карэкцыйна-педагагічнае;
-кансультатыўна-метадычнае.

 Карэкцыйна-педагагічная работа накіравана на рашэнне трох асноўных задач:

-дамагацца высокай эфектыўнасці лагапедычных заняткаў і кансультацыйнай дзейнасці;
-удасканальваць формы і метады лагапедычнай працы, якія спрыяюць найбольш поўнаму пераадоленню цяжкасцей у засваенні вуснай і пісьмовай мовы вучняў;
-фарміраваць правільнае гукавымаўленне, узбагачаць і развіваць слоўнік, фармаваць граматычныя катэгорыі, зразумелую размовувучняў.

  Штогод у ПКПД карэкцыйную дапамогу атрымліваюць 36-37 вучняў, якія маюць парушэнні ў вымаўленні гукаў, у развіцці пісьмовай і вуснай размовы. Абследаванне і размеркаванне па групах, падгрупах вучняў праводзіцца настаўнікам-дэфектолагам ПКПД ў перыяд з 1 па 15 верасня навучальнага года. Індывідуальныя і групавыя заняткі праходзяць пасля ўрокаў.   

  У залежнасці ад характару выяўленых маўленчых парушэнняў у ПКПД камплектуюцца групы і падгрупы вучняў, якія маюць:

- нярэзка выяўленае агульнае недаразвіццё маўлення;
- фанетыка-фанематычнае парушэнне размовы;
- парушэнні пісьмовай мовы;
- цяжкасцямі ў навучанні.

  Заняткі праводзяцца ў перыяд з 16 верасня па 25 мая.

  Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі мае добрую тэхнічную базу, якая дазваляе выкарыстоўваць элементы інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій на занятках, спрыяе павышэнню эфектыўнасці карэкцыйна-развіваючага працэсу.

 Кабінет настаўніка-дэфектолага ўмоўна падзелены на функцыянальныя зоны:

-зона развіцця артыкуляцыйнай маторыкі і пастаноўкі гукаў;
-вучэбная зона;
-зона развіцця дробнай маторыкі і канструктыўнага праксісу;
-гульнявая зона;
-зона тэхнічных сродкаў навучання;
-інфармацыйная зона.

 Работа накіравана на фарміраванне правільнага гукавымаўлення, ўзбагачэнне і развіццё слоўніка, граматычнага ладу, сувязнай размовы вучняў.

 Зона развіцця артыкуляцыйнай маторыкі і пастаноўкі гукаў. Асноўная функцыя зоны - развіццё артыкуляцыйнага праксісу, моўнага дыхання, фарміравання артыкуляцыйных укладаў парушаных гукаў.

       

 Вучэбная зона прызначана для арганізацыйнага і метадычнага забеспячэння карэкцыйна-адукацыйнага працэсу.

      

 У зоне развіцця дробнай маторыкі адбываецца развіццё каардынацыі рухаў у дробных цягліцавых групах пальцаў рук і пэндзляў, каардынацыя межаналізатарных узаемадзеянняў.

    

 Асноўная функцыя гульнявой зоны - развіццё пазнавальнай актыўнасці, арыенціроўка ў схеме ўласнага цела, рытмапласціка і многае іншае, што дазваляе ў гульнявой форме замацаваць атрыманыя веды і ўменні.

            

 Зона тэхнічных сродкаў навучання забяспечвае карэкцыйна-адукацыйны працэс дапаможнымі сродкамі навучання з мэтай паляпшэння якасці карэкцыйнай работы.

         

ПАВАЖАНЫЯ БАЦЬКІ!
Калі Ваш дзіця адчувае ўстойлівыя або часовыя цяжкасці ў засваенні школьных праграм або Вы хацелі б атрымаць кансультацыю па развіцці і навучанні Вашага дзіцяці, то звяртайцеся
у Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.

Графік работы

           пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

 на 2023/2024 навучальны год

  Панядзелак  11.45 – 17.45

  Аўторак        11.45 – 17.45

  Серада         11.45 – 17.45

  Чацвер         11.45 – 17.45

  Пятніца         11.45 – 17.45

 

Парады бацькам

Для таго, каб гаворка дзіцяці развівалася правільна, каб ён валодаў ёю ў поўнай меры ў далейшым, бацькам неабходна выконваць шэраг умоў:

Не імкніцеся паскорыць ход натуральнага маўленчага развіцця дзіцяці. Не перагружайце яго моўнымі заняткамі. Гульні, практыкаванні, маўленчай матэрыял павінны адпавядаць яго ўзросту.

У зносінах з дзецьмі сочыце за сваёй прамовай. Гаварыце з ім, не спяшаючыся, гукі і словы прамаўляеце выразна і ясна, пры чытанні не забывайце аб выразнасці. Незразумелыя словы, абароты, якія сустракаюцца ў тэксце, абавязкова растлумачце малышу.

Ня падрабляйце пад дзіцячую сваю мову, не злоўжывайце таксама памяншальна-ласкальнымі суфіксамі. Усё гэта тармозіць маўленчае развіццё дзіцяці.

Своечасова ухіляйце недахопы гаворкі дзіцяці. Імкнучыся ўказаць недакладнасці і памылкі ў яго прамове, будзьце надзвычай асцярожныя і ні ў якім разе не смейцеся з дзіцяці. Самае лепшае- тактоўна папраўце яго і пакажыце, як трэба вымавіць тое ці іншае слова. Калі дзіця спяшаецца выказаць свае думкі ці кажа ціха, нагадвайце яму: казаць трэба выразна, выразна і не спяшаючыся.

Не пакідайце без адказу пытанні дзіцяці. І не забудзьцеся праверыць, ці зразумелы яму ваш адказ.

Раз у месяц запісвайце размову з дзіцяці, яго размовы з сябрамі, яго размовы падчас гульняў, чытанне вершаў, пераказ прачытанага, самастойныя выказванні. Час запісу - да 5-10 хвілін. Такія запісы не толькі дапамогуць у працы над словамі, але з часам будуць добрым падарункам для сына ці дачкі.

Як пераадолець маўленчай дэфект?

  • Арганізаваць рэжым дня.
  • Граматычна правільна афармляць сваю мову.
  • Дысцыплінавана выконваць хатнія заданні.
  • Артыкуляцыйныя практыкаванні і заданні па фарміраванні навыку правільнага вымаўлення якога-небудзь гуку выконваць перад люстэркам. Гэта дапамагае дзіцяці выпрацаваць кантроль за ўласнай артыкуляцыяй.
  • Займацца сістэматычна ўвечары па 15 хвілін.
  • Займацца трэба таму даросламу, які сам не мае дэфектаў маўлення.
  • Пастаянна сачыць за размовамі дзіцяці, выпраўляць яго ў тактоўна, у спакойнай форме.
  • Рэгулярна наведваць кансультацыі настаўніка-дэфектолага.

Раздзелы сайта